Page 68 - Rijeci_3_2012_za_web

Basic HTML Version

esej
esej
esej
esej
esej
esej
esej
esej
esej
esej
esej
esej
riječi
63
Posavine
, nastale su kredom kao koloplet linija u kojima
se naziru goleme životinje koje ruše ljudske nastambe,
nedefinirane (možda apokaliptične) zvijeri u čijem crtežu
ne postoji više jednostavna preciznost već spomenutih
životinja ovog akvarelista, nego kaos izlomljenih linija i
zatamnjenih ploha koje u svojoj izmjeni stvaraju formal-
nu dinamiku, sve više se udaljujući od predmetnog prema
asocijativnom. Tu su i prikazi klanja životinja, također u
vrlo ekspresivnim linijama koje se lome pod različitim
kutovima, međutim to klanje unatoč dramatičnosti, nije
simbol agresije, niti ičeg neprirodnog, već je žanr - sličica
iz života ljudi i životinja, svjedočanstvo njihove biološke
isprepletenosti, upravo jednako kao i idilični prikazi
seoskog dvorišta, močvare, ili akvarel s konjskom zapre-
gom u eksterijeru gdje dominantna smeđa boja prolazi
niz tonskih varijacija s obzirom na učinke svjetla, i koji se
zove
Vrijeme koje nestaje
.
To je sjeta koja vlada u monotonim seos-
kim podnevima, u stalnom i vječnom ponavljanju istih
zadataka i unutar svega toga pokušaj jednog umjetnika
da izrazi taj život vizualno intrigantno i jednostavno, kao
znak usamljenog čovjeka koji stoji na drevnoj cesti kao
putokaz u koji nitko ne gleda i koji nikamo ne pokazuje.
Slavo Striegl: Bik, o.1950., lavirani tuš, 25x23 cm