Page 217 - Rijeci_2015_web

Basic HTML Version

212
riječi
kritika/osvrt/prikaz
kritika/osvrt/prikaz
prema kategorijama subjekta i pjesme.
Dominantna karakteristika ostalih pjesama pripadala bi tipu stvarnosnog pjesništva s Konotacijom pri čemu bi Ko-
notaciji pripadala figura Melankolije koja se poetički razrađuje u neuspješnoj ljubavnoj priči lirskog junaka i ironijskom
sagledavanju tehnokapitalističke kulturne matrice lokalno vezane za grad Sisak. Ta se figura semantički puni katego-
rijama apsurda, cinizma, luzerstva, ironije i autoironije.
Apsurd, cinizam i luzerstvo pripajam cvitanovskom pravu na nesreću i rezigniranom odmicanju od filozofske za-
dubljenosti nad tim modalitetima. To je postignuto ležernim poetskom sintaksom koja se njiše između narativnog
i deskriptivnog strukturiranja, a vrije na semantičkoj ravnini intimističke doživljajnosti koja subjekt oksimoronski
postavlja između polova
agensa
i
patiensa
. Ironija i autoironija olakšavaju prohodnost subjektove melankolije i čine
tekst recepcijski prijemčivijim. Estetski i poetički najuspješnijim pjesmama ove paradigme smatram
Podrhtavanje
i
Odloptavanje
. Nevelika pjesnička zbirka prilično se dobro usmjerila u suvremenu stvarnosnu poeziju i njezina novija
kretanja ne ostavivši grumene značenjskih viškova, poetičkih nepotrebnosti i ranih jada poetske gradnje. To nam
govori da se Siniša Matasović postavio kao vrlo zrela autorska osobnost koja je tek na početku svojeg pjesničkog
puta. Navigacijske smjerove po stvarnosnom horizontu može modificirati u još dublja i osebujnija sagledavanja, a
neka mu već odlično postignuta poetička i tekstna kohezivnost bude i dalje pratiljom.
Žaluzine, fotografija: Delimir Rešicki