Page 238 - Rijeci_2016_svibanj_4_digital

Basic HTML Version

znanost
znanost
znanost
znanost
znanost
znanost
riječi
233
podarske i društvene, tradicionalno velike stvarne i simbolične moći čiji korijeni sežu još u davnu 1862. godinu (puštena u
promet željeznička pruga Sisak - Zagreb - Zidani Most).
Rezultati istraživanja mišljenja kulturnih aktera/dionika – kulturna politika mora na „popravni“
Ciljevi istraživanja - utvrditi kako akteri/dionici na lokalnoj kulturnoj sceni vrednuju: (1) vlastiti doprinos kulturnoj politici i
praksi u gradu Sisku, (2) aktualni sadržaj/proizvod/uslugu Gradske galerije, (3) način upravljanja Gradskom galerijom i mar-
ketingom, (4) utvrditi što akteri/dionici misle o potencijalu ustanove i ukupnom kulturnom potencijalu grada.
Anketom je ciljano 220 osoba iz Siska. Upitnik su popunile i vratile 93 osobe, što je 42,3 posto uzorka. Radi se o namjer-
nom uzorku s obilježjima prigodnog uzorka, uzorka poznavatelja, uzorka (kulturne i političke) elite (novinari, pretežito
visokoobrazovani zaposlenici Grada i gradskih ustanova različitih struka, samostalni umjetnici, vlasnici i menadžeri obrta i
tvrtki, građani)
65
. Istraživanje je provedeno tijekom ožujka i travnja 2015. godine. U anketi je sudjelovao veći broj žena nego
muškaraca, što je gotovo proporcionalno spolnoj strukturi ciljane skupine. Većina anketiranih je visokoobrazovana, u dobi
između 31. i 60. godine života. Prema mišljenju ispitanika,
najveću vrijednost
galerije nose „ugled i značaj (brend) imena
Slave Striegla“, „fundus galerije“ i „izložbe“, a
najveći nedostaci
ustanove su „promocija galerije i/ili pojedine izložbe“, „me-
dijska vidljivost galerije i/ili pojedine izložbe“, te „vizija i misija galerije“.
Grafikon: mišljenje ispitanika o najvećim vrijednostima i
najvećim nedostacima Gradske galerije „Striegl“ Sisak
Anketirani u ulozi ravnatelja prioritetno bi poduzeli sljedeće aktivnosti: osnažili promociju, razvili nove proizvode i usluge,
brendirali i repozicionirali galeriju na kulturnom i turističkom tržištu, te ojačali kanale distribucije. Oni su tako sami zacrtali
marketinški splet jer od njegova četiri ključna elementa, jedino ne bi mijenjali cijene! Kulturni akteri/dionici drže kako su
pojačani napori i ulaganje u kulturu itekako potrebni i isplativi, osobito u slučaju ustanove s čijom društvenom ulogom
pretežito nisu zadovoljni.
Dvije trećine ispitanika smatra kako je galerija „Striegl“ nedovoljno poznata u Hrvatskoj, a gotovo svi misle kako je nepozna-
ta u inozemstvu. Gotovo dvije petine anketiranih misli da je ustanova neuspješna. Čak četiri petine anketiranih su svjesne
gospodarske uloge kulture, odnosno, pozitivnog utjecaja kojima kulturne djelatnosti doprinose lokalnome razvoju. U bu-
dućnosti bi Sisak morao integrirati upravljanje marketingom svojih kulturnih ustanova kako bi uspješno razvijao, vrednovao
i eksploatirao kulturne potencijale, smatraju tri petine ispitanika.
Kulturna politika aktualne i prijašnjih gradskih vlasti (ni)je dobila prolaznu ocjenu
(prosječna ocjena 1,5)!
Zaključno, rezultati ankete potvrđuju sljedeće: kulturni akteri/dionici misle kako galerija ne pridonosi vlastitom ali ni razvoju
grada jer nema viziju, misiju ni marketinšku strategiju; kako bi se aktualno stanje prevladalo, neophodno je da ustanova
kreira vlastitu marketinšku strategiju, a dugoročno najkorisnije za razvoj lokalne zajednice uputno bi bilo objediniti napore
svih gradskih kulturnih ustanova; ispitanici su dobri poznavatelji sisačke kulturne scene, aktivni su u potrazi za informacijama
o kulturnim događajima, a Gradsku galeriju relativno često posjećuju što govori u prilog njihovom doprinosu kulturi; ciljana
skupina uglavnom je zadovoljna sadržajem galerije ali ne i načinom upravljanja ustanovom; dok su akteri/dionici nešto suzdr-
65 Izvjesno kako bi se rezultati istraživanja razlikovali da je anketom obuhvaćen slučajni uzorak! ^